Ομαδική έκθεση με θέμα καίρια ζητήματα που θέτει η κοινωνία στην σύγχρονη πραγματικότητα
Χρήστος Καλόγηρος. Ζωγραφική μεικτή τεχνική σε καμβά, Αθήνα
Ξεκινώντας από τις σχολαστικές μορφές του, παρατηρούμε μια προσήλωση απεικόνισης της πραγματικού αντιληπτού κόσμου μέσα σ’ ένα πλαίσιο μεταφυσικό, λείο και αφηρημένο. Οι λεπτομερείς μολυβιές των μορφών του Χ. Καλογήρου σε αντίθεση με τις πλακάτες επιφάνειες δημιουργούν μια ατμόσφαιρα του φανταστικού/φαντασιακού ή μη πραγματικού και σχολιάζουν τον σύγχρονο ζήτημα της κοινωνικής αποστασιοποίησης όπως το βιώσαμε ενόψει Cóvid-19 αλλά και των σύγχρονων αλλαγών που καλούν το άτομο να επαναπροσδιοριστεί.
Στεφανία Πατρικίου. Μεταξοτυπία, Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για τρία μεταξοτυπικά μονότυπα μέρους ενός μεγαλύτερου έργου. Στην δουλειά της Στ. Πατρικίου παρατηρούμε μια εικαστική αναζήτηση χρωμάτων - φόρμας που τείνουν να μιμηθούν την αμεσότητα της ζωγραφικής. Οι αυστηρές φόρμες σε συνδυασμό με τις έντονες αντιθέσεις μας φέρνουν στο προσκήνιο θέματα δόμησης - αποδόμησης αλλά παράλληλα και μια κονστρουκτιβιστική διάθεση που παραπέμπει σε μια κατασκευαστική λογική απόδοσης του κόσμου.
Σόνια Παπαδοπούλου. Fabric- textile art =ύφανση και πλέξη σε καμβά, Θεσσαλονίκη
Στην δουλειά της Σ. Παπαδοπούλου βλέπουμε μια νέα αντίληψη της ζωγραφικής που γίνεται μέσω των υφασμάτων με έντονες αναφορές στην παράδοση που άφησε η τέχνη της Ana Tereza Barboza και της Maria Lai. Η ίδια αντιλαμβάνεται το κέντημα του καμβά σαν ένα ζωγραφικό έργο που παράγεται με την ίδια προσήλωση και υπομονή που χρησιμοποιεί μια ρεαλιστική απεικόνιση. Το πλεκτό έργο γίνεται ζωγραφικό αποδίδοντας υφές, φόρμες, αντιθέσεις σε ένα πλαίσιο εγκιβωτισμένης αφήγησης. Το κάδρο μέσα στο κάδρο δημιουργεί τη μεταφορά αυτή. Θεματολογικά μας παραπέμπει στην φεμινιστική κουλτούρα που σχολιάζει την ελληνική γυναικεία παράδοση των εθίμων, της προίκας και του πλεξίματος.
Ιφιγένεια Δεριζιώτη / IDVex. Μελάνι, ακουαρέλα και πενάκι σε χαρτί, Καλαμάτα
Χαρακτηριστικό δείγμα μιας ντανταϊστικής λογικής αποτελεί η δουλειά της Ι. Δεριζιώτη. Μέσα σε ένα βιομηχανικό κόσμο πολλών και γρήγορων αλλαγών η Ι. Δεριζιώτη προσπαθεί να απεικονίσει την απόγνωση που προκύπτει από την έλλειψη ενδιαφέροντος για διαχρονικές αξίες που καθορίζουν τον ηθικό κώδικα του ανθρώπου. Ζητήματα καθημερινής προσωπικής ενδοσκόπησης έρχονται στην επιφάνεια του χαρτιού της Δεριζιώτη και προσπαθούν να διαπραγματευτούν κάθε είδους υπαρξιακών αναζητήσεων.
Ελένη Τσαμαδιά. Χώμα και ρητίνη σε καμβά/ πενάκι και μεικτή τεχνική σε χαρτί, Αθήνα
Εδώ παρατηρούμε μια προσπάθεια επαναπροσδιορισμού των ορίων του εαυτού και του κόσμου. Χαρακτηριστική αποτελεί η δουλειά της Ε. Τσαμαδιά που εγκλωβίζει το χώμα μέσα σε γυαλί πάνω στον καμβά της, προσπαθώντας να δημιουργήσει μια γόνιμη συζήτηση γύρω από ζητήματα ιδιοκτησίας και συνόρων, ενώ ταυτόχρονα θίγει το καίριο θέμα που δημιουργεί η ραγδαία εξέλιξη του αστικού τοπίου εις βάρος τη φύσης. Στα χάρτινα ζωγραφικά της βλέπουμε το σύμπλεγμα μονοκύτταρων οργανισμών και απλών δομών που προσπαθούν να εξαπλωθούν με μια brutalité, ωμή διάθεση. Η Ε. Τσαμαδιά μας παρουσιάζει μια σύγχρονη χαρτογράφηση της πραγματικότητας και της επιτακτικής ανάγκης εξυγίανσης ζητημάτων, όπως της ρύπανσης του περιβάλλοντος, του προσφυγικού, της ιδιωτικοποίησης αλλά και του πολιτικού γίγνεσθαι.
Υπεύθυνη εκθέσεων Barrett Athens - Επιμέλεια έκθεσης/κειμένου
Νιόβη Κρητικού
Επικοινωνία και πληροφορίες (Έργα, διαθεσιμότητα, τιμές, εκθέσεις)
niovi.kritikou@barrett-athens.gr